Handskas med Oliver

Ciao Bellas,
igår var jag på ett visst litet café i stan där två av mina absoluta favoritpoeter läste sina dikter.
Oskar Hanska och Olivia Bergdahl!
När jag åkte hem hade jag bara en röst i huvudet som sa enskilda meningar som rimmade på samma rytmiska vis som alla andra av Olivias dikter. Olivias röst ekade i mitt huvud och fortsatte pladdra på rimmande meningar som jag aldrig hört henne säga. Meningar som min hjärna själv kom på, på rim dessutom! Så jag tog fram mitt block och skrev meningarna, vilket ska komma att bli en dikt.


Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: M.

Oskar Hanska och Oliva är himla fin alltid.

2010-11-25 @ 10:54:59
URL: http://intelikabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0