Gubben i lådan. + share

Jag sitter här på jobbet och tänker på Gubben i lådan med Daniel-Adams Ray. Fyfasen vilken bra låt! Ett annat band som är bra är Steget, inte så kända men finns på Spotify. Stört bra sångerska, otroliga texter och härlig musik. Mina favoriter är Kom Igen och Magiskt. c: Jag hade tänkt dela med mig av två texter jag har nerskrivna på mobilen, fyndig som jag är. (Haha.) Den första handlar om mig och Herr Krabba:

Avskilda från världen satt vi och tittade ut.
Tittade på ingenting.
Han var bredvid mig, jag hörde hur han andades, jag kände hans hjärtslag och en känsla av lätthet fyllde min kropp.
Så som det alltid känns när man är kär.

Det var den, och nu den andra. Jag kallar den "Station":

På stationen pratar man inte med varandra. Ingen vet den andres historia, tänk att så många historier är samlade på ett ställe i väntan på att komma därifrån.
På stationen pratar man inte med varandra. Högljudda tåg viner förbi men alla sitter lugnt och njuter av sitt exemplar av dagens metro.
På stationen ger man varandra blickar. Vem är du? frågar dom. Vilken ful jacka du har. ...På stationen.
På stationen säger man inte ett ord till varann när man egentligen vill skrika högt över att tåget är försenat. Man säger inte ett ord när tåget sen kommer och alla ställer sig i en klunga utanför dörrarna. Stationer är dystra och... Nu kom mitt tåg.

Usch jag gillar inte det där slutet >.< Men men, den skrevs för ett tag sen.. Nu ska jag tänka lite mer på vad min lille Oskar ska råka ut för. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0